Thursday, 19 January 2012

KISAH MAK CIK -MAK CIK

KISAH  MAK CIK- MAK CIK .......

Seperti kebiasaan.....
Cuti sem spanjang 3 minggu Mr Paranoid dgn membantu di gerai Pisang Goreng yg dihandle oleh keluarga(business keluarga ).Bukan setakat pisang goreng,kami juga menyediakan keropok goreng, popia,ayam goreng,ubi goreng dan juga jambu(CEWAH NAK PROMOTE GAK)
Soon we hope to have ice blended as one of our sumptuous menu.......





Apa yg ingin ambo kongsikan disini ialah gelagat menarik mak cik- makcik dikampung ambo nie.

Mak cik Tipah: Bedah, kau tahu tak ank pak mat incident smalam....
Mak cik Bedah: Betul ke Cik Tipah OOOOiiiiiii?.....
Mak cik Tipah :Betul la , takkan la aku nak tipu kau... kesian benar aku tngok budak tuh....
Mak cik Bedah:Tu la.... aku dah agak...sekali aku nengok dia angkat moto,kejap angkat depan ,kjap     blakang, lpas tuh rempit sini sana... gerun aku nengok.Aku larang n nasihat 'bobe bobe ' tak diendahkan
                         ....skrang ni lah ...

GOSIPPPPPP........
"We cannot stop gossipers from gossiping"

Agak rutin la mlihat situasi nie...
Hampir tiap ari la. Cerita nya bnyak pulak tuh, termasuk la politik , social , economi dan semua hal lah.

Emak ambo selalu berpesan...
"Di kita nak buat macam mana... mereka tuh pelanggan , kalu nak larang nampak tak sopan pulak...lagipun mereka lebih tua dari kita...."

Sambung mak lg....
"Apa kita boleh buat dngar je la... jgn kita tumpang sekaki bergosip sudah la...kita ambil je lah cerita mak cik - makcik sbagai teladan..."





Firman Allah dalam ayat 12, surah Al Hujurat :


Maksudnya :
“Dan janganlah setengah kamu mengumpat yang lain. Sukakah salah seorang kamu memakan daging saudaranya yang telah mati? Maka sudah tentu kamu membencinya. Bertaqwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah maha penerima taubat, lagi maha mengasihani.
Firman Allah lagi dalam Surah Al Humazah, ayat 1:

Maksudnya : “Celakalah untuk setiap orang yang mengumpat dan mencela” ,



















No comments:

Post a Comment